© 2017 Satış Eğitimi. satis@satisegitimi.com.tr | İstanbul | 0216 334 45 40 By MasterClass

  • Facebook Basic Black
  • LinkedIn Basic Black

Yeni tekliflerin yer aldığı ve yeni rakipler hakkında bilginiz olmaması durumunda, uzmanlık düzeyinizi ve müşteri odaklılığınızı artırmanız gerekir.

Hızlı teknolojik yeniliklerin yaşandığı ve  küresel ve agresif girişim sermayelerinin bulunduğu bir dünyada yaşıyoruz. Satış organizasyonları her yerde, müşterileri ve pazar payını çalmak için yeni yıkıcı rakipler ile karşılaşabiliyor.

Satış organizasyonları aşağıdakileri de içeren birçok nedenden ötürü satışların aksamasına açık hale gelebilir:

  • Yeni tehditlerden habersiz olarak, her zamanki gibi satmaya ve çalışmaya devam ederek.

  • Satış ve müşteri kayıplarının nedenlerini çok geç farkederler.

  • Satış istihbaratı zayıflığı (Müşterilerin farklı rakiplerden aldıkları tekliflerden habersizdirler)

  • Müşteriler ile iletişim eksikliği yaşarlar

  • Yeni rekabetçi zorlukları önlemek için uygun bir rekabet stratejisi oluşturmazlar.

Kuruluşların büyük piyasa aksaklıklarına karşı rekabet edebilmelerine yardımcı olarak şunları yaparız:

  1. Rekabetçi bir satış stratejisi oluşturmak

  • Alıcı tanımlamasını ve rekabetçi araştırmayı kullanarak satış yürütme zorluklarını ve müşterilerin şirketinizi veya rakiplerini neden seçtiklerini kavrama.

  • Mevcut alıcı kişilik oluşturma, değer önermelerini ve mesajlaşmalarınızı, çözümlerinizi daha fazla tercih edenlerle açıkça dile getirebilme.

  • Yıkıcı rekabet ortamında kazanmak için rekabet stratejisi geliştirilmesi

   2. Etkili alıcı odaklı satış süreçlerini arttırma

  • Fırsatlar kazanmak ve hesapları yönetmek için gerekli olan yeni rekabetçi uygulamalar sağlamak için satış süreçlerinizi güncelleme

  • Satış görevlilerine tutarlı, tekrarlanabilir satış metodolojisi ve mevcut alıcı davranış ve tercihleriyle uyumlu iletişim sağlama

  • Organizasyon boyunca standart işletim prosedürü olarak rekabetçi satış sürecinin uygulanması

   3. Satış yeteneklerini optimize etme

  • Uyumlu ve son derece rekabetçi satış ekipleri geliştirmek için satış müdürlerine etkili denetim, inceleme ve koçluk araçları sağlama

  • Pazarlama ve ürün yöneticilerinin, alıcılarla birlikte tepki veren, satıcıların rekabetçi alternatiflerden farklılaşmalarına yardımcı olan çözüm mesajı geliştirmelerini sağlama

   4. Satış etkinliği teknolojisini uyumlu hale getirme

  • CRM entegre araçları ve analizi kullanarak satış işleminin kolay yürütülmesini sağlamak.

  • Gömülü öğrenme ve rekabetçi satış uygulamalarını takviye ederek  rehberli satış teknikleri arşivini sağlamak.

Zarar veren bir pazarda parmağınızı müşterilerinizin ve rekabetin nabzı üzerinde tutmanız ve hızlı ve hassas bir şekilde ayarlamanız gerekir. Konumunuzu korumak ve büyümeyi sürdürmek için rakip tehditlere hızlıca uyum sağlamak, daha fazla iş kazanmak ve satış, pazarlama ve ürün ekipleriniz arasında çeviklik kurmak için nelere ihtiyaç duyduğunuzu belirlemenize yardımcı olacağız.